Proje Tabanlı Eğitimden Örnekler...
Proje Tabanlı Eğitim
Öğrenci
merkezli bir öğrenme yöntemi olan proje, bireysel ve grup etkinlikleri için
uygun olan bir problem çözme yöntemidir. Bilimsel süreç ve bilimsel düşünme
becerilerinin, yaratıcılığın, iletişimin, eleştirel düşünmenin, ilgi ve motivasyonun
geliştirilmesi açısından son derece önemlidir.
Öğrencilere bir konu tespit edilir. Öğrenciler bu konuyla ilgili bir problem
tanımlarlar ve bu probleme çözüm ararlar. Probleme sözüm ararken diğer derslerle
de ilişkilendirme yapmaları sağlanır. Öğrenciler disiplinler arası bir çalışma
yaparken konuyu da özümsemeye çalışırlar.
2009-2010 eğitim öğretim yılı 1. dönem proje çalışmaları ocak ayı içerisinde sunulmuştur. Bu çalışmalar kapsamında öğrenciler gruplar oluşturarak bir ana dersten proje konusu belirlemiş ve daha sonra bu konuyu diğer branşlar ile ilişkilendirerek araştırmalar yapmış ve bunları bir bütün halinde sunmuşladır...
Proje
Sunumlarından Örnekler...
10FB Sınıfı 3. Grup
Talar Kebapçı, Berfin Demirciyan, Karin Suna, İris Gündüz, Arno Artinoğlu, Aron Yağan
Konu: | Nükleer Enerjiden Korunmanın Yolları... |
Anaders: | Fizik |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Kimya, Biyoloji, Matematik, Coğrafya, Tarih, Milli Güvenlik, İngilizce, Edebiyat |
10YD Sınıfı 3. Grup
Aksel Topaloğlu, Şila Zoraoğlu, Sesilya Yeşildepe, Jbid Selveroğlu
Konu: | About A-Boy |
Anaders: | İngilizce |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Türk Dili ve Edebiyatı, Dil ve Anlatım, İnkılap Tarihi, Coğrafya, Matematik |
11YD Sınıfı 2. Grup
Tadya Kuran, Lerna Devlet, Lara Akyel, Talar Utaş
Konu: | Amerikan Rüyası |
Anaders: | İngilizce |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Türk Dili ve Edebiyatı, Ermenice Edebiyat, İnkılap Tarihi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Matematik, Felsefe |
11YD Sınıfı 1. Grup
Burak Kaçi, Sesilya Delgi, Mari Yazmacı
Konu: | Jazz Age |
Anaders: | İngilizce |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Türk Dili ve Edebiyatı, Felsefe, Ermeni Edebiyatı, Kimya, Tarih, Matematik |
11TM Sınıfı 1. Grup
Arda Çorbacı, Jaklin Nas, Janet Kuyumciyan, Nadin Malhasyan, Madlen Çağla
Konu: | Dört uçak farklı noktalardan havalanır. İki uçak birbirine çarparak bir uçak kazası yapacaklardır. Bunun için yapılacak hızlar, yolalr ve geçecek zaman ne kadar olmalıdır? |
Anaders: | Matematik |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Ermenice Edebiyat, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Geometri, İnkılap Tarihi, Coğrafya, Felsefe, İngilizce, Fizik, Beden Eğitimi, Almanca, Fransızca |
11TM Sınıfı 2. Grup
Tamar Yardım, Diandra Vanlıoğlu, Nora Demirci, Arda Kapancı, Melida Aleksanyan
Konu: | Altın Oran... Doğada var olan bir oranın çeşitli noktalardan açılımı... |
Anaders: | Matematik |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Ermenice Edebiyat, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Geometri, İnkılap Tarihi, Coğrafya, Felsefe, İngilizce, Fizik, Beden Eğitimi, Almanca, Fransızca |
11FB Sınıfı 1. Grup
Arno Pehlivanyan, Lora Muratcıoğlu, Lerna Arzuman, Tayis Barsamyan
Konu: | Optimum Kaynak Pisti Eğimi Nasıl Olmalıdır? |
Anaders: | Matematik |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, İngilizce, İnkılap Tarihi |
11FB Sınıfı 2. Grup
Larissa Ökke, Alis Hamparsunoğlu, Leda Cingöz, Nuraneli Değirmencioğlu
Konu: | Amatör belgeselciler olarak, mitolojik bir kuşun tüyleri arası mesafeyi, dünya üzerindeki kuş uçuşu uzaklıklarından yararlanarak hesaplayalım... |
Anaders: | Matematik |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Geometri, Fizik, Kimya, Tarih, Ermenice, Felsefe, İngilizce |
11FB Sınıfı 3. Grup
Masis Akbaş, Nayat Altuntepe, Armen Aktar, Lena Mağu
Konu: | Eğer Altın Oran 1,91 olsaydı ne olurdu? |
Anaders: | Matematik |
İlişkilendirdikleri Dersler: | Ermenice Dil anlatım, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, İngilizce |