Öğretmen Eğitimleri

TARİH
YER
KONU
KONUŞMACI
KATILIMCI
AÇIKLAMALAR ve KATILIMCI GÖRÜŞLERİ
20 Eylül 2008
Esayan Lisesi
Ölçme ve Değerlendirme

Marmara Üniversitesi
Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe

Tüm Öğretmenler
Okulumuz öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığının başlattığı Yeniden Yapılanma konusunda bilgilenmeleri için Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinden, başta Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe olmak üzere diğer akademisyenlerle iş birliği yaparak çalışmalara 20 Eylül 2008 de başlamıştır...
devamı için tıklayınız...
20 Eylül 2008
Esayan Lisesi
Eğitimde Yeniden Yapılanma Sürecinde Velinin Tutumu
Marmara Üniversitesi
Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe
Öğretim Görevlisi Oktay Aydın
Okulumuz Velileri
22 Kasım 2008
Esayan Lisesi
Koştraktivist Öğrenme

Marmara Üniversitesi
Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe

Tüm Öğretmenler
5-6 Şubat 2009
Esayan Lisesi
Kontraktivist Öğrenme ve Proje Tabanlı Eğitim
Marmara Üniversitesi
Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe
Tüm Öğretmenler
25-26 Ağustos 2009
Esayan Lisesi
Ölçme ve Değerlendirme Sunumları
Marmara Üniversitesi
Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe
Tüm Öğretmenler
5 ve 12 Eylül 2009
Esayan Lisesi
Öğretmen Blogları
British Side'dan Özge Karaoğlu
Yabancı Dil Öğretmenleri
15-16-17 Eylül 2009
Esayan Lisesi
Bilgisayar programları ve Öğretmen Blogları
Marmara Üniversitesi
Dr. Özgür Şimşek
Tüm Öğretmenler
15 Eylül 2009
Özel Okullar Birliği Salonu
Etkin Sınıf Yönetiminde TA Modeli
Yard.Doç.Dr.Halis Özerk
Aznif Gürgen
(Psikolojik Danışman)
Transaksiyonel analiz yaklaşımının benlik durumları çerçevesinde sınıf yönetimi becerilerinin gerçekleştirilmesidir.
devamı için tıklayınız...
17 Eylül 2009
Özel Okullar Birliği Salonu
Okullarda Ahtapot (Çok Yönlü) Rehberlik
Yard.Doç.Halis Özerk
Aznif Gürgen
(Psikolojik Danışman)

Öğrenciye yönelik psikolojik danışmanlık hizmeti kendine özgü teknikleri ve donanımı gerektirir.
devamı için tıklayınız...

19 Aralık 2009
Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi
Hiperaktivite BozukluğuDikkat Eksikliği
Dr.Gürkan Odabaşıoğlu
Aznif Gürgen
(Psikolojik Danışman)

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu çocukluk çağının en önemli psikiatrik sorunlarının başında gelir.
devamı için tıklayınız...

13 Şubat 2010
Surp Pırgiç Hastanesi- Zibeç
Okullarda Akran İstismarı
Klinik Psikolog Ahu SAĞLAM

Narod H. Bal
Ayda Kayaer
(Biyoloji Öğretmenleri)

Güçler arası eşitsizlik olan, karşısındakine zarar verme amaçlı kurulan, hedefin stres altında olduğu ve tekrar tekrar olumsuz davranışlara maruz kaldığı bir ilişki ve etkileşimdir.
devamı için tıklayınız...
20 Şubat 2010
Özel Okullar Birliği Salonu
Etkin Karakter Egitimi
Maramara Üniersitesi Doc.Dr. Halil Eksi
Sesil Özdal
(Matematik Öğretmeni)

20 Şubat-2010 tarihinden Özel Okullar Birliği'nin duzenlemis oldugu "Etkin Karakter Egitimi" adli calistaya katıldım. Bu calistayin amaci okullarda fark yaratan yonetici ve egitimciler olusturmaktir.
devamı için tıklayınız...

20 Şubat 2010
Özel Okullar Birliği Salonu
Öğrencilerde Sorun Davranışları Yönetme Stratejileri
İstanbul Kültür Üniversitesi Şiddeti Araştırma ve Önleme Bölümü başkanı Yrd. Doç Dr. Münevver Mertoğlu
Elizabet Minaslı
(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)

Özel Okullar Birliği tarafından 20 Şubat 2010 cumartesi günü düzenlenen seminer farklı ve birbirinden bağımsız oturumlardan oluşmuştur.
devamı için tıklayınız...

20 Şubat 2010
Özel Okullar Birliği Salonu
Rehberlikte Hedefe Ulaşmak Okullarda Yeme bozukluğu
Uzman Psikolog Danışman Feyza Bayraktar
Elizabet Minaslı
(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)
27 Şubat 2010
Çevre Koleji
ELT
Therese Doğuelli
Ken Wilson
Yabancı Dil Öğretmenleri
İngilizce bölümü öğretmenlerimiz 27/02/2010 tarihinde Çevre Kolejinin düzenlediği 6. geleneksel ELT seminerine katıldılar.
devamı için tıklayınız...
27-28 Mart 2010

Yeditepe Üniversitesi
(
ISTEK OKULLAR tarafından düzenlenmiştir)

ELT
Ken Wilson
Jeremy Harmer
Andrew Wright
Yabancı Dil Öğretmenleri
İngilizce bölümü öğretmenlerimiz 27/03/2010 tarihinde İSTEK Okullarının düzenlediği ELT seminerine katıldılar.
Öğretmen Yorumları için tıklayınız...
27 Mart 2010
Okan Üniversitesi Konferans Salonu
Potansiyele performansa çevirmek
Prof. Dr. Acar BALTAŞ
Tüm Öğretmenler
29 Mart 2010
Yeditepe Üniversitesi
(
ISTEK OKULLAR tarafından düzenlenmiştir)
Üniversite Sınav Sistemindeki Değişiklikler
Burak Kılanç
Ar-Ge Md. Yrd.
Aznif Gürgen
(Psikolojik Danışman)

29 Mart 2010 tarihinde Kültür Üniversitesinde katıldığım seminerde Üniversite sınav sistemindeki değişiklikler anlatıldı, yapılan açıklamaların özeti şu şekildedir....
devamı için tıklayınız...

9 Nisan 2010
Dedeman Oteli
(Alman Rabanus Eğitim Derneği)

Alphabetization Yöntemi
Bianka Arslanoğlu
(Anasınıfı Öğretmeni)

09.04.2010 Cuma günü Dedeman Otelinde Alman Rabanus Eğitim Derneği tarafından "Okuma Yazma Öğrenmede Zorluk Çeken Çocuklar" için geliştirilmiş olan "Alphabetization" yönteminİ tanıtan bir seminere katıldım....
devamı için tıklayınız...

27-28-29
Mayıs 2010
Haliç Üniversitesi
TED Spor Kulübü
Okullarda Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Prof Dr Kut Sarpyener
Prof. Dr. Turgay Biçer
Prof. Dr. Sami Mengütay
Yrd Doç. Emel Güleryılmaz
Dr. Haluk Saçaklı
Vlademir Sivitsey

Anjel Yelegen
27-28-29 Mayıs 2010 tarihlerinde İstanbul Haliç Üniversitesinde düzenlenen sertifika programına katıldım. Ana başlıklar; ilköğretim çocuklarında karşılaşılan ortopedik sorunlar ve postür değerlendirmesi; Okul çocuklarında psikolojik yaklaşımlar, çocuklarda gelişim sürecinde sporun önemi, çocuklarda beslenme ilkeleri (Güçlü bir bellek için beynin gelişiminde kahvaltının rolü) anlatıldı. Farklı spor branşlarında (Voleybol, Hentbol, Basketbol ve Futbol) uygulamalı antrenman teknikleri ve dirilleri gösterildi.
1-8 Ağustos 2010
İngiltere Yorkshire
Bernadette Wall
Anjel Yelegen

31 Ağustos 2010 tarihinde İstanbul Özel Şişli Terakki İlköğretim Okulunda Prof. Dr. Sami Mengütay tarafından verilen eğitime katıldım. Bu eğitimde çocuklarda gelişim sürecinde spor, sporun koruyucu hekimlik olarak kabul edildiği, insan organizması hareket için yaratılmış ve düzeneğinin ona göre programlanması, hastalık risklerini en aza indirmek ve tedavi sürecini kısaltmak için hareketin çocuğa katkılarından söz edildi.

31 Ağustos 2010
Özel Şişli Terekki İÖO
Çocukların Gelişim Sürecinde Spor
Prof. Dr. Sami Mengütay
Eva Büyüksimkeşyan
Culya Yapıcı

1-8 Ağustos tarihleri arasında İngiltere Yorkshire'de Bernadette Wall... devamı için tıklayınız...

16-17-18 Eylül 2010
Taksim Elite World Hotel (MEB bakanlığının düzenlediği bir çalıştay)
Professional Development Workshops / Etwinning for beginners
Anne Gilleran, Christina Crawley
Eva Büyüksimkeşyan
16-17-18 Eylül 2010 tarihlerinde İstanbulda düzenlenen, etwinning çalışmalarına başlama ve devam etme süreçlerinin devamı için tıklayınız...
28 Eylül 2010
Eminönü Halk eğitim Merkezi
Etwınnıng Tanıtım Toplantıları,
  • Çalışma Ziyaretleri,
  • Değerlendirme Toplantıları
  • Comenius
  • Hibe Programları
Filiz Mancak /Serkan Tekgüzel
Eva Büyüksimkeşyan
Bu toplantıda etwinning portalı, portalın kullanımı,ortak bulma, ve projelere nasıl başlanacağı ile Comenius projeleri hakkında bilgi verildi.
26-27-28 Kasım 2010
Telecom Tech, Paris
TESOL France 2010 Annual Colloquium
David Crystal, Ben Crystal, David A. Hill
Eva Büyüksimkeşyan
26-27-28 Kasım tarihlerinde Pariste 49.'su düzenlenen devamı için tıklayınız...
2 Aralık 2010
MEF Okulları
Çocuk İhmal ve İstismarında Rehberliğin Önemi
Yöret Vakfı
Aznif Gürgen
Rehberlik Servisi çalışanlarının her çocuğun görüşlerini özgürce ifade edebilmesi devamı için tıklayınız...
4-5 Aralık 2010
Eyüpoğlu Koleji (Özel Okulalr Birliği)
Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Yetkinlikleri
Prof. Dr. Ümran Korkmazlar

Ani Marta Yancı
Selin Cangül
Biyanka Tosun

Öğretmen görüşleri için tıklayınız...
16 Ocak 2011
Odakule Özel Okullar Birliği
GEMS (Matematik ve Fende Büyük Buluşlar)
Müzeyyen Yaman

Biyanka Tosun

Öğretmen görüşleri için tıklayınız...
15 Ocak 2011
Ufuk Koleji
Okullarda Eğitici Drama ve Ses ve Yazma Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
Prof.Dr. Alev Önder
Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat

Ani Marta Yancı
Selin Cangül
Biyanka Tosun

Öğretmen görüşleri için tıklayınız...
21-22 Ocak 2011
ODTÜ
Kültür Kongre Merkezi
Bedeb Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar
Prof. Dr. Ali Yıldırım
Dr. Ashley Caday
Anne Moran
Prof. Dr.Giyasettin Demirhan
Doç Dr. Canan Koca

Anjel Yelegen

21-22 Ocak 2011 tarihlerinde Ankara ODTÜ Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Teknolojisi Yüksek Okulu'nda ortaklaşa düzenlediği "III. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar" sempozyumuna katıldım. Bu sempozyumun amacı ülkemiz beden eğitimi programındaki "Hareket Bilgi ve Becerileri" ile "Etkin katılım ve Sağlıklı Yaşam" öğretiminin niteliğe olumlu katkıda bulunması beklenen "Araştıran Öğretmen" nasıl olmalı ve neler yapmalı konuları anlatıldı ve tartışıldı.
15 Ocak 2011
Fatih Kız Lisesi
Mini Voleybol Teknik ve Kuralları
Tarık Türker
Barbaros Çelenk
Dr. Sinan Mavili
Emin Eyüp İmen

Anjel Yelegen

11-12-13 Mart 2011 tarihinde Fatih Kız Lisesi'nde Milli Eğitim Bakanlığı Voleybol Federasyonu işbirliği içinde yapılan Mini voleybol seminerine katıldım. Seminerde mini voleybol süreçleri, kuralları Türkiye'deki gelişimi teorik ve uygulamalı olarak anlatıldı.
27.08.2012
Türkiye Özel Okullar Birliği
Mesleki Gelişim Programları/Eğitimde Motivasyon
Prof Dr Selahiddin Öğülmüş
Serda GÜNDÜZ
Prof Dr Selahiddin Öğülmüş motivasyon,güdüleme kavramının tanımını ,kapsamını ,kaynaklarını ve türlerini anlattı. Eğitimde güdülemenin neden önemli olduğuna değindi.Öğretmen rollerinden,başarının ne olduğundan bahsetti son olarak da öğrencilere ve öğretmenlere yönelik önerilerle sunumunu tamamladı.
28.08.2012
Türkiye Özel Okullar Birliği
Mesleki Gelişim Programları/Değerler Eğitiminde Yeni Uygulamalar ve Yaklaşımlar
Prof. Dr. Halil EKŞİ
Serda GÜNDÜZ
Konuşmada gençler arasında, şiddet, zorbalık, başkalarına zarar ya da rahatsızlık verici eylemlerin artması ışığında karakter eğitimindeki temel yaklaşımlar sunulmuştur. Karakter eğitimi programlarının yeni kuşaklara temel insanî değer ve erdemleri kazandırma, değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusuna değinilmiştir
28.08.2012
Türkiye Özel Okullar Birliği
Mesleki Gelişim Programları/Yeniden Yapılanan Eğitim Sistemi Üzerine Değerlendirmeler: Riskler,Tehditler ve Fırsatlar
Prof. Dr. İrfan ERDOĞAN
Serda GÜNDÜZ
Sunumda, hızla dijitalleşen çağımızı
dikkate alarak eğitim alanında ortaya çıkan gelişmelerin ele alınmıştır.
Eğitimde, teknolojik gelişmeler paralelinde yöntem,kapsam,içerik itibariyle değişimler yaşanmaktadır.Değişimin ne olduğu,nereye doğru
gidebileceği tam olarak kestirilemediği için bu konunun sorgulanması gerekliliği üzerinde durulmuştur.Ayrıca yeni eğitim sistemi 4+4+4+ konusunda da bilgi verilmiştir.
29.08.2012
Türkiye Özel Okullar Birliği
Mesleki Gelişim Programları/Bireysel Farklılıkları dikkate alan öğrenme modeli ve öğrenme güçlüğü
Prof. Dr. Ümran KORKMAZLAR
Serda GÜNDÜZ
Özel öğrenme güçlüğünün ne olduğu,tedavisi,yapılan yanlışları ve bu çocukların özellikleri hakkında bilgi verilmiştir.Ayrıca öğretmene önerilerde bulunulmuştur.
30.08.2012
Türkiye Özel Okullar Birliği
Mesleki Gelişim Programları/Öğrenme becerileri ve kurum kültürü
Kayhan KARLI
Serda GÜNDÜZ
Kayhan Karlı, sunumda önecelikle ekip olma yolculuğundan bahsetmiştir.Etkili öğretim için bir çerçeve planı yapmaktan ,bunu yararlarından bahsetmiştir.Eğitim başarı faktörlerini de belirterek Wiggins&Jay McTigh'nin öğrenmeyi gerçekleştirmenin 10 ilkesinden bahsetmiştir. Daha sonra okul içi ilişkilerden ve öğrenme liderliğinden bahsetmiştir.Son olarak meslektaş koçuluğunda ,öğretmen işbirliğinden bahsetmiştir.
31.08.2012
Türkiye Özel Okullar Birliği
Mesleki Gelişim Programları/Eğitim Kurumlarında çağı yakalama ,değişim ve değişim yönetimi
Yrd. Doç. Dr. M.Akif Helvacı
Serda GÜNDÜZ
Sunumda teknolojik gelişmeler ışında çağı yakalamak gerektiği ve değişim için kurumların hazır olmaları gerektiğinden bahsedildi.
1-2 Aralık 2012
Özel MEF Okulları
Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri

Prof. Dr. Güzver Yıldıran
Aysun Kendirli
Yeşim Çaylaklı
Sevinç Yılmaz

Selin Cangül
Ani Yancı
Öğretmen görüşleri için tıklayınız...
7-9 Şubat 2013
Türkiye Özel Okullar Birliği
Antalya Rixos Oteli
Yeni Eğitim Sistemi ve Dijital Eğitimde Öğretmenin Yeri ve Önemi
Satenik Nışan
Arlin Arzuman
Dalida Ekbenli
Tamar İntiba
Serda Gündüz
İdarecilerimiz ve Öğretmenlerimiz XII. Antalya Sempozyumunda... tıklayınız...
30 Ocak-1 Şubat 2014
Antalya Mardan Palas Oteli
Teori, Uygulama ve Değerlendirmeleriyle
Farklı Eğitim ve Ögretim Model, Yöntem,
Yaklaşımları

Satenik Nışan
Arlin Yeşiltepe
Eva Büyüksimkeşyan
Talar Bedikoğlu

İdarecilerimiz ve Öğretmenlerimiz XIII. Antalya Sempozyumunda... tıklayınız...
18-19 Haziran 2014
Esayan Okulu Salonu
Ölçe ve Değerlendirme
Kayhan Karlı
Tüm Öğretmenler
Kayhan Karlı ile Ölçme Değerlendirme Uygulama Fotoğraflarımız için tıklayınız...
23 Haziran 2014
Esayan Okulu Bilgisayar Odası
Google Drive-web 2.0 Uygulamaları

Muhammet Resul Ertuğrul
Dalida Ekbenli

Tüm Öğretmenler
Google Drive kullanımının sağladığı kolaylık uygulamalarla gösterildi. Web 2.0 uygulamaları ile ders sunumlarının çok daha ilgi çekici hale getirilebilceği görüldü.
28 Ağustos 2014
Esayan Okulu Salonu
Tartışma Teknikleri
Sibel Çetingöz
Tüm Öğretmenler
Sınıf içerisinde öğrencilerin kendi aralarında ve hatta gerçek hayatlarında tartışma kriterleri ve değişik bakış açıları kazanmaları açısından yararlı olan bir eğitimdi.
Öğretmenler sınıf içerisinde birebir kullanabilecekleri uygulamalarla ve örnek konularla karşılaşma fırsatı bulmuşlardır.
3-4 Eylül 2014
Esayan Okulu Salonu
Ölçe ve Değerlendirme
Tüm Öğretmenler
Öğretmenlerimiz için çok önemli bir konu olan ölçme değerlendirme öncesinde hedeflerin doğru şekilde belirlenip bu doğrultuda uygulanması konuşu bir çalışma yapıldı.
Proje konularının kazanımları içermesi gerektiğini ve öğrenci odaklı olması yönünde uygulamalar yapıldı.
29 Ocak-1Şubat 2015
Antalya Kaya Riu Palazzo Otel
Geleceğin Öğretmeni
Satenik Nışan
Arlin Yeşiltepe
İdarecilerimiz ve Öğretmenlerimiz XIV. Antalya Sempozyumunda... tıklayınız...
13 Şubat 2015
Esayan Okulu Salonu
Eğitimde Değerler
Sibel Çetingöz
Tüm Öğretmenler
Sibel Çetingöz'ün yürüttüğü programda katılımcılar, kişisel değerlerinden başlayarak, bir eğitimci olarak değerlerine keyifli bir yolculuk yaptılar.
TARİH
YER
KONU
KONUŞMACI
KATILIMCI
AÇIKLAMALAR ve KATILIMCI GÖRÜŞLERİ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

Okulumuz öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığının başlattığı Yeniden Yapılanma konusunda bilgilenmeleri için Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinden, başta Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe olmak üzere diğer akademisyenlerle iş birliği yaparak çalışmalara 20 Eylül 2008 de başlamıştır.

20 Eylül 2008'de Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe öğretim ve eğitimin çok önemli çok önemli olan Ölçme ve Değerlendirme konusunda tam günlük çalışma yapıldı. Bu çalışmada öğrenci başarısının saptanma metotları, soru sorma ve değerlendirme konuları üzerinde hem teorik, hem de uygulamalı çalışmalar yapıldı.

18 Kasım 2008 tarihinde yeni programlarda velinin nasıl davranması, nasıl kendi evladına yardımcı olmalı konusunda velilere yönelik, onları bilgilendirmek için ilköğretim velilerimizle toplantı yapıldı. Bu toplantının konuşmacıları Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesinden Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe ve öğretim görevlisi Oktay Aydın oldular. Velilere, ödevler veya proje hazırlığı konusunda nasıl çocuklarına yardımcı olabileceklerini anlattılar. Sunumdan sonra velilerimize soru sorabilme süresi de verildi. Velilerimiz sunumdan çok memnun olarak ayrıldılar, hatta sık sık böyle toplantılar olmasını da ifade ettiler.

22 Kasım 2008 tarihinde 13.00 -19.00 saatleri arasında tüm öğretmenlerimize Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesinden Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe " Koştraktivist Öğrenme " konusunda açıklamalar verdi.

5-6 Şubat 2009 günlerinde Kontraktivist Öğrenmenin tekrarı ve proje tabanlı Eğitim konusunda çalışmalara başladık. Bu iki günlük çalışmada Proje Tabanlı Eğitme konusunda önce teorik açıklamalar veren Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe öğretmenlerimize proje hazırlama yöntem ve teknikleri anlattı ve 2. günde ise uygulamalı olarak proje hazırlanması ve sunulması ile ilgili grup çalışmaları yapıldı. Bu çalışmalardan sonra okulumuzda 9. sınıf öğrencilerimize proje tabanlı eğitim uygulamasına başlandı. Ancak tüm çalışmalarımızda Çoşkun Bey'e danışarak ve bazen hafta sonu veya diğer tatil günlerinde (30.4.2009 ve 26.6.2009 tarihleri) de supervizyon çalışmaları yaparak yürüttük. Öğrenciler için motivasyonlarını arttırıcı, araştırmaya sevk edici, incelenecek bir konunun tüm derslerle nasıl ilişkilendireceğini düşünmesi, netice olarak sorulara çözüm üretmesi son derece zevkli olan bu çalışmayı diğer okullarda çalışan öğretmenlerimize de tanıtmak istedik ve 4 Nisan 2009 Cumartesi günü Ermeni İlköğretim okulları öğretmenleri için Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe "Proje Tabanlı Eğitim " konusunda, okulumuz salonunda 1 günlük bir sunum yaptı.

25-26 Ağustos 2009 tarihlerinde okulumuz tüm öğretmenleri için Doç. Dr. Çoşkun Küçüktepe "Ölçme ve Değerlendirme " konusunda sunum yapmıştır.

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

20 Şubat-2010 tarihinden Özel Okullar Birliği'nin duzenlemis oldugu "Etkin Karakter Egitimi" adli calistaya katıldım. Bu calistayin amaci okullarda fark yaratan yonetici ve egitimciler olusturmaktir. Egitimi veren Maramara Üniersitesi Ataturk Egitim Fakultesi PDR Anabilimm Dali Ogretim uyesi Doc.Dr. Halil Eksi idi.

Temel olarak aldigim egitimde:
Ozetle, karakter egitimi: ogrencilerin sorumluluklarini tasiyabilecekleri, makul secimler yapabilmelerine imkan saglayan, bilgi duygu ve yeteneklerin gelistirilmesi demektir.
Sonuç olarak:
Karakter egitimi bir çabadir. Kisa sureli bir yatirim degildir. Hemen sonuc vermeyebilir. Ancak her okulun "degerleri" olmalidir, o okuldan mezun olan ogrenci bilmelidir ki; "o degerlerle" mezun olmustur. Unutmamaliyiz ki egitimin hedefi sadece bilissel alanda degildir; duyussal ve psikomotor alanda da hedeflerimiz vardir. Egitim bu 3 alani da kapsayici nitelikte oldugunda gercekten yapilmis olur. Yeni egitim programi da degerlere onem vermekte ve bransim olan matematikte bile örtuk ya da dogrudan bir sekilde bu degerleri ogrencilere sunabilecegime inanabiliyorum.

Özel Okullar Birligi ve Okul Yonetimi'ne tesekkurlerimle,

Sesil ÖZDAL
Esayan Ermeni Lisesi Matematik Öğretmeni


Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

Güçler arası eşitsizlik olan, karşısındakine zarar verme amaçlı kurulan, hedefin stres altında olduğu ve tekrar tekrar olumsuz davranışlara maruz kaldığı bir ilişki ve etkileşimdir. Bu durum sadece iki kişiyi ilgilendiren sosyal bir olgu değildir. Olaya şahitlik eden, 'diğer kişiler' olarak tanımlanan üçüncü öğe, en önemli öğedir. Üçüncü öğe durumun devam etmesine, şiddetinin artmasına neden olmaktadır. Okullar da bu mücadelede her şeyden önce konu ile ilgili doğru bilginin paylaşılması ve bu konuda bir farkındalık yaratılması ile başlamalı. Farkındalık çalışmaları ile ilgili en önemli nokta olaya şahitlik eden diğer öğrencilerin kendilerinin bu olayın devam etmesinde nasıl bir sorumluluk taşıdıkları konusunda bilgi sağlanmasıdır. Zira bu öğrencilerin orada olup müdahale etmemeleri, istismarı gerçekleştiren kişinin davranışları konusunda cesaretlendirmekte, kurban açısından ise daha da korkutucu olmaktadır. Bu tarz davranışların hoş görülmesi veya görmemezlikten gelinmesi zaman içerisinde kurbanın bunları zaten hakkettiği inancını doğurmaktadır. Bunun dışında önemli bir tehdit de, bu öğrencilerin adaletsizlik karşısında sessiz kalmayı öğrenmiş olmalarıdır.

Her şeyden önce bu kavram hakkında bir farkındalık kazandırmak bu konuda mücadelenin en önemli ve ilk adımı olmalıdır. Sadece olayı gerçekleştiren kişinin kulağını bükmek ile hal olmayacak kadar karmaşık bir olgudur. Makro ya da mikro düzeyde, tüm tarafların aktif katılımı bu mücadelede en önemli noktadır. Okul yönetimlerinin, öğretmenlerin, profesyonellerin, velilerin ve tüm çocukların şiddetsiz bir okul için bu mücadele konusunda işbirliği yapmaları ve motive olmaları bu sorun ile savaşta esastır.

Narod H. BAL
Ayda KAYAER
Esayan Ermeni Lisesi Biyoloji Öğretmenleri

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU VE DİKKAT EKSİKLİĞİ


Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu çocukluk çağının en önemli psikiatrik sorunlarının başında gelir.Aileyi okulu ve toplumu ilgilendiren yönleriyle ve geniş anlamıyla bir eğitim ve öğretim sorunudur. Sorunun erken teşhisinde tedaviden olumlu sonuçlar elde edilir.
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların elleri ve ayakları kıpır kıpırdır. Oturduğu yerde bir müddet kalmakta güçlük çeker .Dikkati çabuk dağılır Ders dinleme ders çalışma,okuma yazma görevlerinden kaçar.Ödevlerde ve sınavlarda dikkatsizce hatalar yapar ,sabırsızdır,kendisiyle konuşulduğunda sanki dinlemiyormuş izlenimi verir.Çoğu zaman sonuçlarını düşünmeden tehlikeli işlere girer.Tedavinin ilk şartı aile,okul ve hekim arasındaki sıkı işbirliğidir .Öğrenmeyle ilgili sorunlar yanında arkadaş ilişkilerinde yaşanan sorunlar ve kurallara uyma güçlüğü aile ve okulun ortak ve sağlıklı yaklaşımlarıyla aşılabilir. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun tedavisinde ilaçlar önemli yer tutar ve dikkat arttırmaya ve davranışların kontrol edilmesine yönelik ilaç tedavisi uygulanır.Ailenin ilaç konusunda da biliçlendirilmesi önemlidir.

Aznif GÜRGEN
Psikolojik Danışman

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

ETKİN SINIF YÖNETİMİNDE TA MODELİ


Transaksiyonel analiz yaklaşımının benlik durumları çerçevesinde sınıf yönetimi becerilerinin gerçekleştirilmesidir.
Somut öğrenciyi zihindeki öğrenciye uydurmaya çalışmak yerine,gerçek öğrenciyi gözlemleyerek zihne yerleştirmeye başlamak, öğrencimizin bizim öğretme dünyamıza girmesini istemeden önce onun dünyasına girmeye çalışmak,sürekli onu yönlendirmeye çalışmak yerine onun da bizi yönlendirmesine izin vermektir.

Aznif GÜRGEN
Psikolojik Danışman

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

OKULLARDA AHTAPOT(Çok Yönlü) REHBERLİK


Öğrenciye yönelik psikolojik danışmanlık hizmeti kendine özgü teknikleri ve donanımı gerektirir.Ancak eğitim -öğretim hizmetinin her alanında aktif olarak görev yapan her eğitimcinin görevinin de kendine özgü teknikleri ve donanımı olduğu unutulmamalıdır.
PDR hizmeti günümüzde Mesleki Rehberlik Eğitsel Rehberlik ve Bireysel Rehberlik ile sınırlı değildir.
Bunlara ek olarak;

Aznif GÜRGEN
Psikolojik Danışman

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

Özel Okullar Birliği tarafından 20 Şubat 2010 cumartesi günü düzenlenen seminer farklı ve birbirinden bağımsız oturumlardan oluşmuştur. Katıldığım oturumların ilkinde İstanbul Kültür Üniversitesi Şiddeti Araştırma ve Önleme Bölümü başkanı Yrd. Doç Dr. Münevver Mertoğlu tarafından "Öğrencilerde Sorun Davranışları Yönetme Stratejileri" adlı konu işlenmiştir. Bu bölümde sınıflarda karşılaşabileceğimiz sorun davranışların neler olduğu, oturuma katılan ve Türkiye'nin farklı bölgelerinden gelen öğretmenlerin karşılaştıkları farklı sorun davranışlar konuşulmuş ve bu sorun davranışların olası çözümleri hakkında katılımcılar bilgilendirilmişlerdir. İkinci oturumda ise Uzman Psikolog Danışman Feyza Bayraktar "Rehberlikte Hedefe Ulaşmak Okullarda Yeme bozukluğu" adlı semineri vermiştir. Bu bölümde ise yeme bozukluğu sayılabilecek davranışlar açıklanmış, yeme bozukluğunun nedenleri ve sonuçları üzerinde durulmuş, özellikle ergenlik dönemindeki çocuklarda hangi davranışların yeme bozukluğuna işaret olabileceği ve eğer böyle bir sorun varsa öğretmen ve ailelerin öğrencilere nasıl yaklaşması konusunda katılımcılar bilgilendirilmiştir.

Elizabet Minaslı
Özel Esayan Ermeni İlköğretim Okulu
Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

İngilizce bölümü öğretmenlerimiz 27/02/2010 tarihinde Çevre Kolejinin düzenlediği 6. geleneksel ELT seminerine katıldılar.

Seminerde ara konuşmacılar Therese Doğuelli, Ken Wilson gibi ELT alanında ün yapmış eğitmenlerdi.Arada farklı alanlarda küçük çalıştaylar yapıldı.Seminerin bu yılki ana teması, ingilizce öğretiminde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin entegrasyonuydu.

Seminerde ele alınan diğer konular :

Özel Esayan Ermeni Lisesi
İngilizce Zümresi

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

27-28 Mart tarihlerinde İSTEK okullarının düzenlediği Birinci Uluslararası ELT konferansında, İngilizce öğretmenlerimizden Eva Büyüksimkeşyan da Using Web 2.0 Tools with Pre and Post Activities başlıklı bir workshop düzenlemiştir. Bu workshopta katılımcılara konuları işlemeden once yapılacak motive edici çalışmaların ve konular işlendikten sonar yapılması gereken pekiştirici aktivitelerin önemi anlatıldı. Bu aktivitelerle kullanılabilecek 2.0 araçlarını tanıtan öğretmenimiz, kendi öğrencileriyle yaptığı örnekleri katılımcılarla paylaştı.

 

27/ 28 Mart 2010 tarihlerinde ISTEK Okullarinin Yeditepe Universitesinde Ingilizce ogretmenlerine yonelik duzenledigi 2 gunluk seminerlere katildim.Seminere hem Turkiyeden hem de dis ulkelerden gelen yaklasik 1000 kisi katilmisti.Konusmacilar ise ELT alaninda dunyaca taninmis isimlerdi.Bunlardan bazilari 'Ken Wilson', ' Jeremy Harmer' ve 'Andrew Wright' di. Seminerin 1. gununde tum katilimcilarin yer aldigi uc ana toplanti vardi .Bu toplantilarin bizlere daha cok pratik fikirler vermesini bekliyordum ancak sadece ikinci konusmaci 'Nicky Hockly' teknolojinin siniflarda , derslerimizde nasil kullanilabilecegi konusunda oldukca yararli bilgiler verdi .Aralarda da herkesin sectigi farkli konusmacilar tarafindan farkli temalarda duzenlenen calistaylar vardi.Katildigim calistaylarin ikincisi 'Music Power' muzik yardimiyla siniflarda kullanabilecegim bazi fikirler verdi ancak birincisi daha cok kitap reklamiydi ve fazla yeni birsey icermiyordu ancak konusmaci iyiydi.
Seminerin 2. gununde yine uc genel toplanti ve 2 calistay vardi. Katildigim calistay
' Kathryn Henderson' adli konusmaci tarafindan verildi.' 'Speaking Circles' adli bu calistayin amaci ogrencilerin konusma becerilerini nasil gelistirebilecegimiz ve ne tur calismalar yapabilecegimiz uzerineydi.Cok yeni bilgiler icermese de keyifliydi.
Genel izlenimlerim ise iyi hazirlanmis bir organizasyondu.Akademik Ingilizce duymamiz ve ELT alaninda cok taninmis kisileri birebir gormemiz ve dinlememiz acisindan cok faydaliydi ancak bizim beklentimiz olan pratik fikirlerin verilmesi acisindan cok fazla birsey katmadigini dusunuyorum.Yine de her bir Ingilizce ogretmenimiz farkli calistaylara girerek birbirimize bilgi aktarimi yapmaya ve daha cok fikir edinmeye calistik.

Talar Elagoz Bedikoglu

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

 

29 Mart 2010 tarihinde Kültür Üniversitesinde katıldığım seminerde Üniversite sınav sistemindeki değişiklikler anlatıldı, yapılan açıklamaların özeti şu şekildedir....

 

Yeni sınav sistemine göre üniversite sınavı, 2 ayrı sınavdan oluşuyor. Yeni siteminde, ilk aşamada Yüksek öğretime Giriş Sınavı (YGS) , ikinci aşamada ise Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) olacak.
Yeni sisteme göre, ilk aşamaya tüm adaylar girecek. Bu aşamada başarılı olanlar meslek yüksekokullarına ve açık öğretim fakültelerine ya da bazı lisans programlarına ve LYS sınavına girmeye hak kazanacak.
İkinci aşama yabancı dil sınav ile birlikte 5 sınavdan oluşacak. Sınavın aşamaları şu şekilde olacak;

Adaylar hangi sınava girmek istediklerini seçecekler. YGS sınavının Nisan ayının ilk yarısında, LYS'nin ise Haziran ayının ikinci yarısında iki hafta sonunda yapılacak.

Aznif Gürgen
Psikolojik Danışman

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

 

Türkiye Özel Okullar Birliği Semineri

Konuşmacı: Prof. Dr. Acar BALTAŞ
Konu:Potansiyele performansa çevirmek
Tarih:27 Mart 2010 Cumartesi
Yer:Okan Üniversitesi Konferans Salonu

Öğrenciler potansiyellerini hayata yansıtabildikleri ölçüde başarılı ve mutlu olurlar. Öğretmen, potansiyeli performansa dönüştüren kişidir. Bu yaklaşımı insan doğasına ve özüne uygun bir biçimde uygulamak, istenen sonuçların elde edilmesine imkan verir. Bu çalışmanın sonunda öğrencilerin potansiyelini hayata yansıtmak konusunda zihin haritalarını yeniden yapılandıracak ve uygulamaya yönelik somut beceriler kazandık.
Seminerde yer alan başlıklar:

Narod Bal
Biyoloji Öğretmeni


Özel Okullar Birliği Derneği tarafından 27 Mart 2010 cumartesi günü Okan Üniversitesinde Prof. Dr. Acar Baltaş tarafından "Potansiyeli Performansa Çevirmek" konulu bir seminer düzenlenmiştir. Katıldığım bu seminerde Prof. Dr. Acar özetle şu noktalara değinmiştir.

Birincisi; İnsanların potansiyellerini ortaya çıkartmanın anahtarı onların güçlü yönlerine odaklanmaktadır. Çünkü İnsanlara değerli olduklarını hissettirip, güçlü yönlerini odaklanmadan potansiyeli performansa dönüştüren kişi öğretmendir. Bu nedenle kurumsal başarının gerçekleşmesine olanak verecek bir ortam yaratmak öğretmenin birincil önceliği olmalıdır. Üçüncüsü de; paylaşılmayan başarının sürdürülmediğidir.

Melisa Bıçakcı


Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

"ALPHABETİZATİON YÖNTEMİ"


    09.04.2010 Cuma günü Dedeman Otelinde Alman Rabanus Eğitim Derneği tarafından "Okuma Yazma Öğrenmede Zorluk Çeken Çocuklar" için geliştirilmiş olan "Alphabetization" yönteminİ tanıtan bir seminere katıldım. Bu seminerde okuma ve yazmada zorluk çeken çocuklar için her harfe, her sese uygun pratik hareketler geliştirilmişti. Her hareketin bir anlamı ve bir simgeleme görevi vardı. Çocuk hangi sesi çıkarırsa, aynı zamanda bu sesi simgeleyen hareketle pekiştiriyordu.

    Alman Eğitimciler bu yöntemle ilgili olarak çocuklar üzerinde bir takım çalışmalar yapmışlar. Yapılan bu çalışmaların hepsini büyük ekranda izledikten sonra, üçer kişilik gruplar halinde biz de bu çalışmaları uyguladık.
Salonda bulunan 150 katılımcıdan bir kısmı bu yeni yöntemin uygulanmaya değer olup, olmayacağının düşünülmesi ve bu konuda tartışılması gerektiğini de savundular. Ayrıca tartıştılar da…

    Benim bu seminer hakkında genel değerlendirmem, uygulanmasında fayda sağlanabileceğinin yönünde… Cuma günü yapılan bu seminer sıkıştırılmış bir program formatındaydı. Ben bu yöntemin uygulanmaya değer olabileceğini düşünüyorum. Bence bu sistem denenmeli ve bu seminerin devamı da yapılmalı. Teşekkürler…

Bianka ARSLANOĞLU

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

1-8 Ağustos tarihleri arasında İngiltere Yorkshire'de Bernadette Wall ( http://www.language-tuition.co.uk/?atk=392 ) tarafından düzenlenen İngilizce öğretmenlerine yönelik bir çalıştaya katıldık. Bu eğitimde Madrid ve Portekiz'den gelen diğer İngilizce öğretmenleriyle birlikte bir hafta boyunca İngilizce eğitiminde esas olan gramer öğretimini; öğrencilerin dinleme, konuşma,okuma ve kelime becerilerini geliştirici aktiviteleri birbirimizle paylaştık. Öğrencilerin ilgisini çekebilecek ve dili kullanmaya katkıda bulunabilecek siteleri inceledik.
Bunların yanı sıra İngiliz edebiyatından Bronte kardeşlerin eserleri olan Jane Eyre, The Tenant of he Wildfell Hall ve The Wuthering Heights adlı romanları inceledik ve Howarth'da bulunan Bronte müzesini ziyaret ettik.
Bu çalışma bizim öğretmen olarak gelişmemize katkı sağlamakla kalmayıp bir hafta boyunca İngiliz bir ailenin yanında kalarak onların günlük hayatlarını ve kültürlerini de incelememizi sağlamıştır.

Eva Büyüksimkeşyan
Culya Yapıcı

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

16-17-18 Eylül 2010 tarihlerinde İstanbulda düzenlenen, etwinning çalışmalarına başlama ve devam etme süreçlerinin tanıtıldığı bir çalıştaya katıldım.
Çalıştayın amacı katılımcıların farklı ülkelerden ortaklar bularak sosyal medya ve iletişim teknolojilerini kullanarak kısa veya uzun süreli projeler in nasıl hazırlanacağını anlatmaktı.
Oldukça yoğun bir programın sonrasında etwinning projeleri hakkında daha detaylı bilgi sahibi oldum. Bu çalıştayın sonrasında Polonyadan bir okul ile ortak olup ilköğretim 5. Sınıflarda uygulayacağımız 'My e-friend' isimli bir projeye başladık. Öğrencilerimize İngilizce'yi gerçek hayatlarında kullanabilmelerine olanak sağlamak için, bu tür projeleri tüm sınıflarımızda uygulamayı amaçlıyoruz.

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

26, 27, 28 kasım tarihlerinde pariste 49. Su düzenlenen TESOL France konferansına hem katılımcı hem de konuşmacı olarak katıldım. 3 gün süren konferansta dil öğretiminde hedeflenenler, yenilikler ve sınıf içinde kullanabileceğimiz activitelerin tanıtıldığı çalıştaylara katıldı. Oldukça verimli bir

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

Rehberlik Servisi çalışanlarının her çocuğun görüşlerini özgürce ifade edebilmesi için gerekli koşulları sağlaması, çocukların görüşlerini önyargısız bir biçimde ve çocuğun yararını ön planda tutarak dinlemeleri, bu hakkın okulda gerçekleşmesi için büyük önem taşıyor. Okuldaki herkes açısından önemli olan özel yaşama saygı hakkı özellikle rehberlik çalışmalarıyla birçok somut bağı vardır. Rehberlik görevlilerinin çocuklardan aldıkları bilgileri başkalarıyla paylaşmamaları, eğer bu bilgileri geçerli bir nedenle başkaları ile paylaşılacaksa çocuk/ailenin izniyle paylaşılması çocuğun özel yaşamına saygı gereğidir. Bu hakkın gerçekleşmesi için çocuğa ve ailesine bilgi toplama nedeni, bu bilgilerin nasıl kullanılacağı ve korunacağıyla ilgili bilgi verilmesi de çok önemlidir. Aynı zamanda, öğretmenlerin çocuğa ilişkin herhangi bir bilgiyi ancak çocuğun yararına olduğu sürece başka öğretmenler ve öğrenciler ile paylaşması gerekir.

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön


16.01.2011 Tarihinde Odakule Özel Okullar Birliği Derneğinde yapılan GEMS (Matematik ve Fende Büyük Buluşlar)konulu çalıştaya katıldım. Çalıştayda bizlere sunum yapan İTÜ Geliştirme Vakfı Okulu öğretmenlerinden Müzeyyen Yaman idi. Müzeyyen Hanım ilk bölümde GEMS e ilişkin temel bilgileri verdi. Nasıl yapılır? Nelere dikkat edilir? Yaş gruplarına göre konu dağılımları nasıl olmalıdır?
Konuyu açıkladıktan ve konuya ilişkin örnekleri, fotoğrafları vs. izledikten sonra GEMS örneklerini ve çalışmalarını yapmaya başladık. Öncelikle çivi takılı kare tahtalarda lastiklerle bazı çalışmalar yaptık. Bize verilen fotokopide yer alan şeklin aynısını civiler üzerinde oluşturmaya çalıştık. Bu çocukta el ve göz koordinasyonunu geliştireceği gibi aynı zamanda dikkatini yoğunlaştırabilmesini de sağlıyor. Bunun ardından "Batar mı? Yüzer mi?" deneyini ve ayakkabılarımızla bir GEMS çalışması yaptık. Bunlarla birlikte grafik ve tablo çalışmaları yaptık. Daha sonra bize verilen materyallerle çeşitli örüntü çalışmaları, ilköğretime yönelik birlik, onluk matematik çalışmaları vs.yaptık. Bloklarla oynanabilecek birtakım matematik oyunları öğrendik ve ikili gruplar oluşturarak oynadık. Bu oyunlarda birçok kavramı çocuklara daha eğlenceli ve ezbersiz öğretme metodlarını öğrendik. Daha sonra dörtlü gruplar oluşturarak istasyon çalışmaları yaptık. Her masaya çeşitli nesneler konuldu. Her grup bu nesneleri belli özelliklerine göre grupladı. Diğer grup acaba neye göre gruplamış olabilir? diye düşündü ve buldu. Bu da çocukları düşünmeye yöneltti.
Çok faydalı ve verimli bir çalıştay olduğunu düşünüyorum. Zaman kısıtlılığı nedeniyle Öğretmenimiz yoğunlukla Matematik Çalışmaları üzerinde durdu. İkinci bir kez tekrarlanırsa da Fen Çalışmaları üzerinde durulacağını belirtti. Çocuklardan daha kısa sürede daha fazla verim alabileceğimiz ve öğrenmeyi kalıcı, keyifli kılacak çalışmalar yaptık ve çeşitli örneklerini gördük.

BİANKA TOSUN

 

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

15 Ocak 2011 tarihinde Ufuk Kolejinde yapılan Prof.Dr. Alev Önder ve Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat önderliğinde "Okullarda Eğitici Drama ve Ses ve Yazma Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar" konulu eğitim seminerine katıldık.
Oturumun 1. Bölümünde Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat "Geliştirilen İ.O. Programında İlköğretim Çağındaki Çocuklarda, Geliştirilmesi Gereken Temel Beceriler" i (Eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, araştırma- sorgulama, problem çözme.. vs.) bizlere aktardı. İ.O. 1. sınıfa başlayacak çocukların sahip olması gereken yeterliliklerin neler olacağını açıkladı. (Dikkat süresi 40dk. kendi kendine giyinme, sırasını bekleme sebat gösterme..vs.)
Bu konuyla birlikte Okul Öncesi Dönemde okuma- yazmanın kesinlikle öğretilmemesi üzerinde durdu.
Gün içinde yapılan etkinliklerde:

Ayrıca, çocuklarda küçük kas gelişimine yönelik yapılması gereken çalışmaları belirtti.

Animarta Yancı
Selin Cangül
Bianka Tosun

Başa Dön

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Başa Dön

3. Okul Öncesi Eğitim Sempozyumu
Değişen Sistem İçinde Dijital Çağda Okul Öncesi Eğitimi ve Eğitmenleri (Sorunlar ve Öneriler)
1-2 Aralık2012, Özel Mef Okulları- İstanbul


Açılış konuşmalarıyla başlayan sempozyumda, Prof. Dr. Güzver Yıldıran yeni ilköğretim ve eğitimi hakkında bir konferans verdi. Ardından Psikolog Aysun Kendirli ve Uzman Gelişim Psikoloğu Yeşim Çaylaklı'nın "okul öncesi eğitimde dijital teknolojilerden nasıl ve ne kadar yararlanabiliriz?" konulu çalıştayına katıldım.
Okul öncesi eğitimde i pad ve bilgisayar kullanımından bahsedildi. Öğretmenin de bu sistemin içinde ve beraber çalışılması gerektiği vurgulandı. Dijital teknolojilerden yararlanmanın soyut düşünme, analitik düşünme, plan yapma, görsel- uzaysal algı, çoklu modalite gibi becerilerin gelişiminde etkili olacağı belirtildi. 3 yaşındaki bir çocuğun i pad denmemory oyununu oynadıktan sonra somut olarak memeory kartlarıyla aynı oyunu oynarsa çocukta pekişmiş olur. Önce soyut, sonra somut. Burada amaç gelişimi yakalamak. Önemli olan çocuğun tek başına değil, akranlarıyla birlikte etkileşim içerisinde olmasıdır.
Bu bilgilerin ardından, orada bulunan biz öğretmenler 3erli gruplara ayrıldık ve her gruba bir i pad verildi. Çocukların oynayabileceği memory hafıza oyununu oynamamızı ve oyunun sonrasında gerçek memory kartlarla aynı oyunu tekrar oynamamız istendi.Oyunların sonunda oynadığımız oyunların çocukların hangi becerilerini geliştirebileceği hakkında soru- cevap yapıldı. Sınıflarımızda da uygun imkanlar dahilinde bu uygulamaların yapılmasının gerekli olduğu vurgulanıp, çalıştay sona erdi.
Katılmış olduğum 2. çalıştay ise; Sevinç Yılmaz'ın "okul öncesi dönemde öğrenme ortamlarının yapılandırılmasında çocuğun aktif kılmak" konulu çalıştayıydı. Bu çalıştayda Sevinç Yılmaz her okulun evcilik köşesi, fen ve doğa köşesi veya herhangi bir oyuncağı olmayabilir. Fakat bunları hazırlamak bizlerin elinde. Kendi okulundan örnek slaytlar resimler gösterdi. "Örneğin çocukları grup halinde bir market veya bir manava götürüyoruz. İyice manavı inceleyip nelerin bulunduğuna dikkatlice bakmalarını istiyoruz. Ardından sınıfımızın uygun bir köşesine gerekli artık materyaller temin edildikten sonra kartonlar ve materyaller sayesinde kendi manavımızı oluşturuyoruz. Nasıl ki teknolojilerden yararlanıyorsak, biz de okul olarak ilkel yöntemleri tercih edip materyalimiz yok demeyip kendi öğrencilerimizle üretiyoruz."
Bu slaytlardan sonra 2 gruba ayrıldık ve her gruptan getirmiş olduğu karton, koli, yapıştırıcı gibi materyalleri kullanarak sınıfımızda olması gereken, istediğimiz herhangi bir köşeyi oluşturmamızı istdi. Bizim grubumuz ortak karar alıp evcilik köşesindeki buzdolabı, fırın, masa,..gibi.. olması gereken eşyaları oluşturdu. Bu çalışmaların ardından görüldü ki her öğretmen istediği taktirde öğrencilerini yönlendirerek , yoktan var etmeyi başarabilir.
Pazar günü katılmış olduğum çalıştay da ise Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi "Okul Öncesi Barış Dili" konulu çalıştayıydı.
Okul öncesi barış kültürünü desteklemek için neler yapılabilir?
Sınıfın fiziki yapısı, sınıf düzeni, öğretmenin tutumu, sınıfın, çocuk sayısına uygun olup olmaması çocukları etkileyen faktörler olduğu belirtildi. Böyle bir ortamda çocukların sakin ve huzurlu olamayacağını. Birbirleriyle olan davranışların etkileneceğinden bahsedildi. En büyük görev aileye düşüyür. Çocukların empati kurarak birbirlerini anlamalarını, saygılı olmayı benimsetmeliyiz.
Yapılan çeşitli örneklerle anlatılanlar pekiştirildi.
Daha sonra Dr. Ebru Aktan okul öncesi grubuna hazırlamış oldukları program hakkında bilgi verdi, yapılan çalışmaların örneklerini paylaştı.
Sınıfa özel olarak hazırlanan bir oyuncak bebek getiriliyor. Örneğin onlar adını Ayşe koymuşlar. Öğretmen Ayşe bebeği elinde tutuyor. Öncelikle Ayşe bebeğin hikayesini çocuklara anlatıyor.
Ayşe öğretmenle konuşuyormuş gibi öğretmen Ayşe bebeği dinleyip, çocuklara Ayşe'nin bir problemi olduğunu söylüyor. Ayşe'ye nasıl yardımcı olabiliriz. Siz Ayşe'nin yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Gibi sorular sorularak problemin çözümünü arıyorlar. Ayşe bebek sadece öğretmenle konuşuyor. Onun kulağına fısıldıyor. İsteyen çocuğun Ayşe'yi evlerine götürebileceği ve evde onunla yaptıklarını arkadaşlara anlatabileceği söyleniyor. Bir yıl boyunca yapılan bu çalışmalar sonucunda, çocukların empati kurma becerilerinin büyük ölçüde geliştiği gözleniyor.

Selin Cangül

Başa Dön

 

uggs australia parajumpers long bear moncler jas dames belstaff kopen timberland heren timberland dames belstaff motorjassen timberland sale parajumper jas sale parajumper jas dames parajumper long bear canada goose victoria parka ugg slippers parajumpers heren jas uggs dames