|
|
2007-2008 Eğitim Öğretim yılını tamamlarken
öğretmenlerden velilere mesaj...
Anasınıfımızın Mezuniyet Töreni
Rehberlik
Servisimizin "Çocuklarımızın Sıkıntıları" adlı makalesi
“Eğitimimizdeki amacımız, çocuğun öğrenme
süresince aktif katılımını sağlayarak, açık fikirli, araştıran,
sorgulayan,duyarlı ve dengeli, yaratıcı düşünen çocuklar yetiştirmektir. Her
çocuk bir hazinedir, bu hazinenin anahtarı eğitimdir.
Bu amaçlar
doğrultusunda, öğretmenlerin ve öğrencilerin etkin bir şekilde sorgulama
yaptıkları, sevgi dolu bir sınıf atmosferi içerisinde;
·
Araştıran, merak eden,
·
“Yaparak- yaşayarak” edindikleri bilgileri günlük yaşamlarında
uygulayabilen,
·
İkinci bir dile karşı duyarlı ve bu dili kullanabilen,
·
İletişimci,
·
Duyarlı,
·
Özgüvenli,
·
Yaratıcı,
·
Başarılı ve mutlu bireylerin yetiştirilmesini amaçlıyoruz.
Okulumuzda sunduğumuz fiziksel, sosyal ve akademik
fırsatlar ile eğlenirken öğrenmenin, öğrenirken büyümenin verdiği coşkuyu
yaşayan öğrencilerimiz,yaşamlarında karşılaşabilecekleri sorunlara farklı
açılardan bakabilmenin yollarını öğrenmektedirler. Merak edip soru sorarak,
araştırarak, dokunarak, tadarak, izleyerek, deneyerek, gezerek ve görerek yeni
bilgileri keşfetmelerine olanak sağladığımız öğrencilerimizle birlikte,
öğretmenlerimiz de bu keşfe katılarak onların heyecan ve coşkularını
paylaşmaktadırlar.
Öğrencilerimizin birey
olarak farklılıklarının bilincinde, kendine güvenen, olayları farklı şekillerde
değerlendirebilen, sorumluluk sahibi, kendisine, çevresine ve başkalarına değer
veren, ilkeli ve hoşgörülü bir dünya insanı olarak yetişmelerini sağlamak
gururumuz olacaktır.
Eğitimin ailede başlayıp
okulda devam ettiği bilinciyle hareket ettiğimiz bu okul öncesi
yolculuğunda,siz velilerimiz ile işbirliği yapmamızın öğrencilerimizin
gelişimleri açısından çok büyük önem taşıdığını düşünüyoruz.
KÜÇÜK GRUP
3 yaşını doldurmuş ve tuvalet
eğitimini tamamlamış çocuklar okulumuzda misafir öğrenci olarak programı takip
edebilirler.
ORTA GRUP
4-5 yaş sınıfıdır.Tam gün
program takip edilir.
BÜYÜK GRUP
5-6 yaş çocukları için
ilkokula hazırlık sınıfıdır. Program tam gündür. Bu iki program artık
çocukların öğrenme süreçleri yaşadıkları gruplardır. Bütüncül yaklaşım
çerçevesinde, araştırma, sorgulama, sınıf düzeni, kitap ve posterler, internet,
film ve müzik ,öğrenme ve becerilerin
gelişmesi için destekleyici unsurlardır.
·
Sabah kahvaltısı
·
Öğle yemeği
·
İkindi kahvaltısı
Çocukların ulaşımı güvenli
servis araçları ile sağlanırken,servis görevlileri de onlara yardımcı olur,
Çocuklar yolculuk etmenin kurallarını öğrenirken, yeni arkadaşlıkların da
keyfini çıkarırlar.
Öğrencilerimizin sanatsal ve bedensel yönlerinin gelişmesi
amacıyla anaokulumuzda; oyun, drama, müzik, bale, dans, yüzme ve jimnastik gibi
çok sayıda sosyal etkinlik yürütülmektedir.
EĞİTİM SİSTEMİMİZ /
EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA
Son yıllarda tüm dünyada
en gelişmiş metotlardan biri kabul edilen
“Çoklu zeka” öğrencinin “Mantıksal-Matematiksel,
Görsel-Uzamsal,Müziksel-Ritmik, Beden-Sosyal, İçsel ve Doğacı” zeka alanları
olduğunca eş zamanlı gelişimini ve bu kullanılarak eğitimini gerektirir.
Okulumuzda bir konu işlenirken,
öğrenci o konu ile ilgili resimler görerek,beyin fırtınası yaparak, küçük
dramalar oynayarak bu konuyu özümser.
ZEKA ALANLARI NELERDİR?
·
Sözel dil zekası
·
Mantıksal-Matematiksel zeka
·
Görsel-uzaysal zeka
·
Müziksel–ritmik zeka
·
Bedensel–kinestik zeka
·
Sosyal zeka
·
İçsel zeka
NASIL ÖĞRENİYORUM?
Çoklu zeka teorisine göre, her öğretmenin sınıftaki her
öğrencinin farklılığını çok ciddi ele alması gerekmektedir. Çoklu zekanın
öğretim alanına sağladığı en büyük katkı, öğretmenlerin sahip oldukları
yöntemleri repertuarlarının sözel-dil ve mantıksal-matematiksel alanın dışına
çıkarak daha da genişletmeleri gerektiğini vurgulaması
08:30-09:30 Okula Geliş
ve Günaydın
Kahvaltı
Oyun Odasında Serbest Zaman
Ana Dili Etkinlikleri
(Tekerleme, Şiir, Parmak Oyunu,
Hikaye, Sohbet)
Sanat Etkinlikleri ( Boyama, Kesme Yapıştırma,Artık
Materyallerle Çalışma, Yoğurma
Çalışmaları)
Yabancı Dil Etkinlikleri ( İngilizce )
11:45-12:30 Öğle
Yemeği
4-5 Yaş İçin Dinlenme
5-6 Yaş İçin Okumaya Hazırlık
Müzik Etkinlikleri(Dans, Şarkı, Ritm Çalışmaları)
İkindi Kahvaltısı
Serbest Oyun ( Zeka Oyunları)
15:30 Eve
Gidiş
Çocuğunuzla iyi bir iletişim için;
·
Konuşmayı siz başlatın; bu davranış onun hayatında olup
bitenlerle ilgili olduğunuzu hissettirir.
·
Her hafta çocuklarınız ile birebir yapabileceğiniz bir aktivite bulmaya
özen gösterin ve bu sürede başka bir iş yapmaktan kaçının.
·
Çocuğunuzun ilgi alanlarını öğrenin ve ilgilendiğinizi
gösterin.Çocuğunuzun ne zaman konuşmaya uygun olduğunu tespit edin ve o
zamanlarda onunla konuşmak için kendisine müsait olun.
·
Çocuğunuz korkuları hakkında konuşurken ne iş yapıyor olursanız
olun bırakın ve onu dinleyin.
·
Söylediklerine büyüklük taslamadan ,içtenlikle ilgi gösterin.
·
Anlaşılması imkansız gibi görünse de onların açısından görmeye
çalışın.
·
Tepki yada karşılık vermeden önce,sözlerini bitirmelerine izin
verin.
·
Konuşmaya direk soru sormak yerine, kendi düşüncelerini ifade
ederek başlayın.
Rehberlik Servisimizin "Çocuklarımızın Korkuları" adlı makalesi
2007-2008 Eğitim
Öğretim Yılı Etkinliklerimiz
Sınıf içi
Etkinliklerimiz
Gezilerimiz
Sinema Günlerimiz
Miniklerimiz Havuzda Öğrencilerimiz her Perşembe günü düzenli olarak Levent T.S.Y.D yüzme kulübünde, deneyimli öğretmenler eşliğinde yüzme derslerine katılıyor ve çok keyifli zaman geçiriyorlar... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Drama Çalışmamız
Çocuklarımız uygulamalı olarak trafik kurallarını öğrendiler.
Meyve ve Sebzeleri Tanıyalım Çocuklarımız meyve ve sebzeleri tanıdıktan sonra pazar alışverişine çıktılar. |
|
|
|
|
|
|
|
KIZILAY DRAMASI Çocuklar Kızılay'ın hayatımızdaki önemini algılamak amacıyla sınıfça, çeşitli roller alarak bir kızılay draması canlandırdılar. Drama süresince doktor ve hemşire yaralılara yardım ederken, AKUT yardım ekibi de yardıma ihtiyacı olan kişilerle ilgilendi... |
|
|
|
DEVRİMLER DRAMASI Çocuklar Atatürk'ün
yaptığı devrimleri dramatize ettiler. |
|
|
|
|
|
|
|
Doğum Günü Partimiz Her ay doğum günü olan çocuklarımızın doğum günleri okulda arkadaşları, veliler ve öğretmenleri ile birlikte kutlanıyor. Çocuklarımız hediyeler alıyor ve yeni bir yaşa daha girmenin mutluluğunu arkadaşları ile paylaşıyorlar. |
|
|
|
|
|
Sınıf İçi Etkinliklerimiz |
|
Gağant Baba Miniklerimizi ziyaret etti...
Yılbaşı
Hazırlıklarımız |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elma Şekerlerimiz:Elma şekerleri için
gerekli olan malzemeleri miniklerimize verdik ve hepbirlikte kıpkırmızı elma
şekerleri hazırlayıp afiyetle yedik. Ellerimize sağlık... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Meyve Salatası: Çocuklarımız mevsim meyvelerini tanımak ve tatmak için evden getirilen meyveleri soyarak ve dilimleyerek muhteşem bir meyve salatası hazırladılar ve sonra da afiyetle yediler... |
Sonbahar Çelenkleri:Çocuklarımız sonbaharı yaşarken ,bunu daha da iyi kavrayabilmek için birer sonbahar çelengi hazırladılar...Daha sonra bu çelenklerle sınıflarını süslediler... |
|
|
Sonbahar Çelenkleri |
|
|
|
Damlatma tekniği ile geometrik şekiller çıkarma: Miniklerimiz evde
kullanmadıkları diş fırçalarını getirip,kartonların üzerindeki geometrik
şekillere diş fırçası yardımıyla (suluboya ile)damlatma tekniği uygulayarak
çeşitli şekiller ortaya çıkardılar. |
|
|
|
Sonbahar Ağacı:Çocuklarımız yine sonbahar ile ilgili olarak
hep birlikte çok güzel bir sonbahar ağacı hazırladılar. Minik elleriyle kendi
topladıkları ve sınıfta hep birlikte hazırladığımız yaprakları ağacın üzerine
yapıştırdılar. Bu çalışmalar süresince çok eğlendiler ve çok keyifli zaman
geçirdiler... |
|
Sonbahar Ağacı |
Cd Balıklarımız: Miniklerimiz sanat çalışmasında evden getirdikleri boş cd ler ile artık materyalleri kullanarak tombul balıklar hazırladılar. |
ÇOCUKLARIMIZIN KORKULARI
Bazen çocuklarımızı tehlikeden koruyalım derken onları insanlara
karşı olumsuz düşünceler taşıyan bireyler olarak yetiştirebiliyoruz. Yabancılarla
konuşmama, kapıyı kimseye açmama konusunda aşırı uyarılan çocuklar herkesin
kendilerine kötülük yapabileceği gibi uç bir fikre saplanabiliyorlar. Bu
çocuklar ana babalarıyla birlikteyken bile yabancılarla diyalog kurmamaya,
onlardan uzak kalmaya özen gösteriyorlar. Burada anne babaya düşen görev
sınırları iyi belirlemektir. Çocukları tehlikelerden uzak tutmak isterken ne
yazık ki daha büyük bir tehlikenin kucağına atabiliyoruz. Bu tehlike çocuğun
duygusal gelişimi boyutunda yaşanıyor, kişiler arası ilişkileri
olumsuzlaştırıyor.
Bazen yetişkinler yoğun koruyuculuk duyguları ve kendi
korkularıyla çocuklara adeta korku aşılıyorlar. Öcü hikâyeleri, çocuk kaçıran
torbalı kadınlar, yalnız çocukları alıp götüren bozacılar, tık tık sesler...
Çocuk bir kez duydu mu bunları, düş gücünün de zorlamasıyla yoğun bir korku
geliştirebiliyor. Yetişkinin kısacık bir cümlesi çocuğun bir korku senaryosu
oluşturmasına yetiyor. Kısacası evde yalnız kalmak üzere hazırladığımız bir
çocuğa "Sakın musluğu açık bırakma, bütün evi sel basar, sen de sulara
kapılıp gidersin" dersek çocuk musluğu açık bırakma korkusundan elini bile
yıkayamaz bir hale gelebilir.
Çocukta korku
uyandıran durumları şu üç grupta toplayabiliriz:
1-Çocuğun
yalnız kalması,
2-Karanlıkta bulunması,
3-Çevresinde
kendisine aşina kimsenin yerine bir yabancıyı görmesi.
"Yaşamın
temeli ne devlet ne okul ne de başka bir şey... Yalnızca evdir. Bir ülkede en
başta önem taşıyan, toplum içindeki yaşam değildir. Tersine aile içindeki
yaşam, her şeyin köküdür. Ve bütün nesneler kök nasılsa öze göre bir biçim
kazanır.
Özel
Esayan Ermeni İlköğretim Okulu
Rehberlik Servisi
Yeşilköy Havacılık Müzesini Ziyaret ettik...
Yeşilköy Parkını Ziyaret ettik...
Feriköy Parkını Ziyaret ettik...
Tiyatroya gittik...
Pelit Fabrikasını ziyaret ettik...
Taksim Meydanındaki "İstanbul'da Lale Zamanı" Etkinliklerine katıldık.
Postaneye Ziyaretimiz...
|
|
|
|
Sinema Günlerimiz
Okul salonumuzdaki projeksiyon ile büyük perdeden izlediğimiz çizgi filmelerden miniklerimiz çok zevk aldılar.