FELSEFE
KULÜPLERİNİN EĞİTİMDEKİ ROLÜ
VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
2001-2002 Öğretim yılında ilk olarak Esayan lisesi ile
İstanbul liseleri felsefe kulüpleri platformu ile çalışmaya başladık. 10-11
şubat tarihleri arasında gerçekleşen Antalya Felsefe Günlerine katıldık. Aynı
sene içinde Karadeniz Eğreyli'ye yapılan Felsefe günlerine üç öğrenci ile
beraber gittik. Öğrenciler orada sunumlar yaptı. 2005 Mayıs ayında Etik değerlerle
ilgili bir sunum yapıldı.
Liselerimizin İstanbul
Liseler Arası Felsefe Platformun içinde olmaları gerektiğine inanıyorum. Üniversitelere
gidip Akademisyenlerle beraber çalışma fırsatını buluyorlar.Bu durum onları farklı
kılıyor,kendilerine olan güvenleri artıyor.İki senedir Bilgi Üniversitesinde Akademisyen
ve öğrencilerle ortak çalışma ortamları buluyoruz. Geçen sene Pi gününü Bilgi
Üniversitesi Matematik ve felsefe bölümüyle beraber işledik. 2007 Felsefe günlerinde
Alev ve Koç Liselerinde "İnsan ve Doğa" konulu sunum yaptılar. Bu sene
de Trajik Çağda İnsan Anlayışı konularını Bilgi Üniversitesi Felsefe Bölümden,
sayın.Doç. Dr. Ferda Keskin ve Boğaziçi Üniversitesinden Sayın Kerem Eksenle beraber
çalıştık: Metin okuması yapıldı, konular tartışıldı, yorumlar yapılarak sunum
için metinler hazırlandı.
Bu sene Trajik Çağda İnsan Anlayışı konusunu işledik.
İlk kez Antik Yunan tiyatrosunun tanımını Aristoteles yapmıştır. Ona göre tragedya
ahlaki yönden ağırbaşlı, başı ve sonu olan, belli bir uzunluğu bulunan bir hareketin
taklidi idi. Tragedyanın ödevi, seyirciye acıma ve korku duyguları aşılayarak
ruhu tutkulardan arıtmaktı. Tragedyaların konu kaynağı efsanelerdi.
Felsefe
dersinin, lise son sınıfa kadar eğitimde yer almaması, gençlerimizin eğitimi açısından
büyük bir eksikliktir. Felsefe Kulüpleri gençlere hem içerik hem de biçim açısından
felsefe eğitimi alanında yeni bir olanak sunmaktadır. Gençleri, yöntemli düşünmeye
ve düşündüğünün hesabını vermeye çağırmaktadır. Bu etkinliğin başarıya ulaşması
okuma-anlama-tartışma ve yazma etkinliklerinin bir süreç içinde birbirini izlemesine
bağlıdır."
Bizim insan olarak bir takım doğal haklarımız vardır. Haklarımızın
farkında olabilmemiz, onları savunabilmemiz ancak felsefe eğitimiyle gerçekleşebilir.
Felsefe eğitimi ile ancak özgür, araştıran, sorgulayan ve bilinçli kişiler yetiştirebiliriz.
Dünyamızda felsefe eğitimi, insan haklarının yaşama geçirilmesinin temel koşulu
olduğunu da bilmemiz gerekir.
Yetişme çağındaki gençlerimiz, bağımsız ,eleştirel,yöntemli
düşünme olmadan, kendilerini tanıyamazlar, ne olduklarının farkında olamazlar.
Sınırsız zenginlikte olan insan olanaklarının, potansiyel gücün, yetilerinin iyi
eğitilmesi gerekir. Bu yetiler işlenmeden kendiliğinden gelişme göstermez. Okullarda
bu yetilerin geliştirilmesi için dikkatli olmamız gerekiyor. Aşağıda bu sene yapılan
çalışma programını ve yapılan öğrenci konuşmalarını bilgisayarınıza indirip okuyabilirsiniz..
Boğos Silahlı
14 Aralık 2007 Cuma Günü Gerçekleşen Etkinliğimizden Resimler
14
Aralık 2007 Cuma günü Esayan Okulu Salonunda gerçekleşen felsefe kulübü etkinlik
içeriklerini ve sunumlarını buradan indirebilirsiniz.